Waar de dienstverlening modern en op maat is

We verwachten van de gemeente dat ze dienstbaar en modern is. Digitaal waar dat kan en persoonlijk als het moet. Het is vanzelfsprekend dat de gemeente een digitaal loket heeft dat 24 uur per dag open is. Zo kunnen we onze zaken regelen, wanneer het ons uitkomt. We vinden het belangrijk dat er ruimte is voor inwoners om initiatieven te ontplooien die de samenleving helpen. De rol van de gemeente is ondersteunend, bijvoorbeeld door het geven van advies en het wegnemen van overbodige regels. 

  • Voor de VVD staat vast dat De Wolden zelfstandig blijft. Geen fusie met een buurgemeente.
  • We willen dat onze ambtenaren deskundig zijn en proactief meedenken met inwoners en ondernemers.
  • De gemeente is herkenbaar, bereikbaar en afspraken worden nagekomen.
  • De ambtenaren spreken de taal van de inwoners en ondernemers.
  • De VVD wil dat de gemeente helder en begrijpelijk communiceert.
  • De VVD wil dat het gemeentehuis ook buiten kantooruren open is voor zaken die je niet digitaal kunt regelen.
  • Door de regeling initiatiefrijk De Wolden zijn vele mooie projecten gerealiseerd door onze inwoners, ondersteund door de gemeente. De VVD wil ook de komende jaren geld beschikbaar stellen voor deze regeling.
  • De gemeente ondersteunt haar inwoners in de energietransitie. We nemen de tijd en de ruimte om dit op een verstandige manier te doen.