Regeldruk in agrarische sector

UITNODIGING

Op maandag 9 november a.s. is VVD Tweede KamerlidHelma Lodders te gast bij de VVD Drenthe. Zij gaat met boeren in discussie over de overdaad aan regels waar elke boer tegenaan loopt. Niet alleen als het gaat om de fosfaat-problematiek. Maar ook als het gaat om regels en vergunningen in het kader van mest, milieu, natuur, stikstof, ammoniak, water, flora en fauna.

maandag 9 november: werkbezoek van Helma Lodders

VERSTIKKENDE REGELDRUK IN LANDBOUW EN VEETEELT

In de opzet van de Discussieavond speelt ook de LTO een belangrijke rol. Voorzitter van LTO Drenthe, Arend Steenbergen verricht de aftrap voor de discussie. Hij zal de problematiek ‘neerzetten’. En ook Jeanette Brandsma,Portefeuillehouder Mest & Milieu bij LTO Nederland, neemt deel. Evenals Theo Benning, een jonge boer met een melkveebedrijf met fosfaat-problematiek in Eursinge.

Ook VVD Tweede Kamerlid en Liberale Drent in het Parlement Erik Ziengs is er om vragen te beantwoorden. Hij heeft Terugdringing regeldruk in portefeuille. Dat is binnen de VVD een hot item. Op de avond wordt tevens een delegatie van jonge boeren verwacht. Die zijn met name geïnteresseerd in de mogelijkheden van Kringloop-landbouw.

De Discussieavond wordt georganiseerd in het Vergadercentrum van Green Planet. Dat is niet toevallig.Green Planet is het eerste tankstation in Nederland, waar biobrandstoffen worden verkocht die gemaakt zijn uit organisch restmateriaal.

Het belooft alles bij elkaar zeen zeer interessante bijeenkomst te worden. Waarvoor u dan ook van harte bent uitgenodigd. Iedereen is welkom, de avond is niet alleen voorbehouden aan VVD-leden.

Wij hopen u maandagavond 9 november a.s. te mogen begroeten. Opgave vooraf is niet nodig.

Discussieavond Regeldruk

maandag 9 november a.s.