Brussel

VVD De Wolden op bezoek bij Europarlementariër Jan Huitema

Vrijdag 22 mei 2015 heeft de VVD afdeling De Wolden een bezoek gebracht aan Europarlementariër Jan Huitema in Brussel.

Zes leden van de afdeling vertrokken om 06.30 uur om de sfeer in de Brusselse politiek te voelen en kennis te maken met Jan Huitema, lid van de commissie voor landbouw en plattelandsontwikkeling. Huitema heeft zich onderscheiden door via een onverkiesbare plaats middels voorkeursstemmen te worden verkozen, o.a. door zijn slogan “Brussel kan wel wat boerenverstand gebruiken”.

In de slipstream van de bus ‘van Coevorden’ reed de bus van de VVD afdelingen Emmen, De Wolden en Borger-Odoorn. Een enerverende dag, waarbij het Parlamentarium (museum) werd bezocht, een rondleiding werd gegeven door o.a. de plenaire zaal, werd geluncht met Jan Huitema en presentaties werden gegeven door een beleidsmedewerker, een lobbyist en Jan Huitema zelf. Er was uiteraard de mogelijkheid tot het stellen van vragen waardoor ‘de macht van de lobby’, landbouwsubsidies, zonneweides, de macht van de supermarkten, landbouwopoffering vs natuur en bestrijdingsmiddelen de revue passeerden.

We hopen in de toekomst vaker deze uitstapjes te verzorgen om meer betrokkenheid bij en enthousiasme voor de lokale liberale politiek te bewerkstelligen. De politiek is immers van ons allemaal!